Skip to content

Andre Kertesz (1894-1985) Καθρέπτης μιας ζωής

Ιουνίου 21, 2007

Ήταν η πρώτη φωτογραφία που πρόβαλε η μηχανή πάνω στη λευκή επιφάνεια. Είχα μείνει για ώρα να την κοιτώ, δεν ήξερα ακριβώς τι ήταν αυτό που με μαγνήτιζε και δεν μπορούσα να τραβήξω τα μάτια μου από πάνω της.

«Τι έχετε να πείτε γι’ αυτή τη φωτογραφία;» ρώτησε ο υπεύθυνος της φωτογραφικής ομάδας, που είχα γραφτεί πριν από λίγες μέρες. «Έίναι τέλεια» απάντησα, παρ’ όλο που δεν ήξερα και πολλά από ασπρόμαυρη φωτογραφία «δεν μπορώ να πω τίποτα άλλο», «Τι είναι ακριβώς αυτό που σας αρέσει σ’ αυτή τη φωτογραφία;» με ξαναρώτησε με ένα χαμόγελο, που έδειχνε να συμφωνεί μαζί μου. «Δεν μπορώ να το προσδιορίσω … απλά μ’ αρέσει.

«Ακριβώς!» μια λάμψη φώτισε τα μάτια του, «είναι οι εικόνες που τις δεχόμαστε γι’ αυτό ακριβώς που δείχνουν, που δεν τους αξίζει να τις αναλύουμε, είναι κάτι … σαν ιερό!. Κοιτάξτε το φως! πόσο τέλεια έχει παίξει μαζί του»…

Τα μάτια μου δεν έλεγαν να ξεκολλήσουν από τη φωτογραφία, με μάγεψε με τη δύναμη της απλότητάς της και ήταν και ο λόγος που ερωτεύτηκα την τέχνη της φωτογραφίας. Μπορεί να μην έχω το χρόνο να ασχολούμαι πλέον μ’ αυτή και ούτε οι φωτογραφίες μου να πλησιάζουν έστω και λίγο την τελειότητα των φωτογραφιών του Kertesz και των άλλων σπουδαίων φωτογράφων, αλλά την έχω πάντα στην καρδιά μου.

Ο André Kertész (1894-1985), ο κορυφαίος Ούγγρος φωτογράφος, θεωρείται μια από τις πιο σημαντικές μορφές στη φωτογραφία του 20ού αιώνα και υπήρξε ο δάσκαλος πολλών δημιουργών, συμπεριλαμβανομένου του Henri-Cartier Bresson. Αναγνωρισμένος ως πρωτοπόρος του photojournalism, ο André Kertész ήταν από τους πιο παραγωγικούς και ξεχωριστούς φωτογράφους του 20ού αιώνα. Το έργο του αναγνωρίστηκε μέσω των πορτραίτων, των σκηνών, τη σειρά «Διαστρεβλώσεις» που δημιούργησε, ενώ φωτογράφησε και πολλούς σημαντικούς καλλιτέχνες της εποχής του, όπως τους ζωγράφους Mondrian και Chagall, τη συγγραφέα Colette και τον παραγωγό ταινιών Sergei Einstein.

Μεγάλη αναδρομική έκθεση του André Kertész, ενός από τους κορυφαίους φωτογράφους του 20ού αιώνα, παρουσιάζεται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης από τις 14 Ιουνίου έως τις 18 Αυγούστου 2007.
Η αναδρομική έκθεση είναι διαρθρωμένη σε έξι τμήματα: Ουγγαρία (1894-1925), Γαλλία (1925-1936), «Παραμορφώσεις» (Distorsions) (1933), ΗΠΑ (1936-1962), Διεθνής Περίοδος (1963-1985), Έγχρωμη περίοδος. Στην Ελλάδα (Θεσσαλονίκη και Αθήνα) την έκθεση έχει επιμεληθεί ο Βαγγέλης Ιωακειμίδης, Διευθυντής του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης. (Από το site του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης www.cycladic-m.gr )

<<Home

 

No comments yet

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: